Monday, April 11, 2011

Diary sebuku Toyota Avanza

9 April 2011
yeay pada tanggal ini aku membawa anak tuan ku, syam yg kacik bersama rakan- rakan nya menyambut kemerdekaan selepas bertungkus- lumus melawan dengan tentera final exam. HAHA. PM atau nama lain nya pasar malam program manager kami yakni encik munir telah merancang satu siri percutian yg amat syiok. kami bercuti ke pantai ulu yam. sambil menikmati keindahan hutan, kitorang mandi as a way to hilangkan segala stress. awal- awal ingat macam tak ramai sangat yg join adventure kali nih.. tengok- tengok, 20 orang dgn 3 bijik kereta.. ok malas cite panjang.. tgok laa gambar2 ni sendiri.. kitorang mandi airterjun sambil buat bbq.. resipi by chef ein dan sos by tukang masak adjijat.. sangat sedap weyh!

waktu berjalan memasuki kawasan air terjun 

mandi dan bbq

nk pulang, penat!

10 April 2011
tiada apa yg menarik pada tarikh ini, cume aku ke rumah nenek tuan ku sbb ada kenduri tahlil sikit.. kata maktok nya, nnti baca laa Yaasin sikit.. yg tuh aku tak pasti macam mana.. sama ada yaasin~~ shaja.. or yaa sahaja.. atau nk pendek lagi pown boleh.. HAHAHA! 

11 April 2011
huh ini hari mmg sangat malang buat diriku.. waktu dalam pukol 1130 pagi.. aku dipandu ke arah petronas untuk membeli coklat untuk cucu makcik tuan ku.. suddenly.. time aku melalui sebatang lorong, ada sebuah kereta kia sportage keluar dari lorong itu dengan laju nya.. lalu merempuh aku dibahagian bontot belah tayar kanan belakang. ok tuan ku behenti kn kenderaan.. dan berjumpe dengan tuan pemilik kereta kia.. tuan kia tuh da tua, rambot tidak pasti sama ada blonde atau inai..
di bawah nih aku serta kan dialog antara tuan ku dengan tuan kia..

          tuan aku : pakcik tidak nampak ke saya lalu? main keluar je
          tuan kia  : tak, awak yg salah, awak main laju je kat depan lorong.. sepaptot nya, awak perlahan time 
                          nk lalu kat lorong.
          tuan aku : aik? pakcik yang keluar lorong tak pandang kiri kanan.. budak- budak kecik pown da di 
                          ajar untuk tengok kiri dan kanan sebelom melintas. ini jalan saya, suka hati saya laa nak laju
                          or perlahan.
          tuan kia  : tak.. awak  yang salah, saya da impit ketepi da nk elak kereta awak.. 
          tuan aku : tapi ini jalan aku [da mula tak tahan dengan sikap kurang ajar seorang yg mungkin bergelar
                          atok tapi masih x sedar diri] , kau sepatot nyer berhenti dan beri laluan..
          tuan kia  : awak yg bersalah sebab laju.. bagi laluan kpd orang yang nak keluar lorong dulu.. 
          tuan aku : otak kau! ok jom g balai.. kita buat report.. ada berani?
          tuan kia  : tak payah.. awak calar, saya calar.. awak claim, saya claim..
          tuan aku : aik takot apa? [ lalu tuan ku mengeluarkan hp nya untuk mengambil no plat kia sportage 
                          tersebot]

selepas itu, time tuan aku nk ambil gambar kesan calar.. lelaki tua itu tros masok kereta dan pandu laju.. nampak sangat kau bersalah laa orang tua tak sedar diri.. tuan aku harap agar Allah SWT memberi balasan setimpal kepada tuan kia tersebot.. 

p/s : korang- korang.. kalau jumpe kereta kia sportage colour hijau, no plat WGU 3038.. korang ludah sahaja kat tuan die jika tuan nyer seorang lelaki beruban dan blonde rambot.. dan yang penting.. die lelaki yg tidak sedar diri.. 

No comments:

Post a Comment